Monday, 16 January 2012

Ciasto z jabłkami, żurawina i daktylami


Szybkie ucierane ciasto z suszonymi owocami, właściwie to można by te ciasto nazwać - co wpadnie mi w ręce. Ciasto jest dość wysokie i mokre.Podaje ilość składników na tortownice.
Składniki: 

  • 200g masła
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 200g śmietany 18% ( ja zastąpiłam mlekiem migdałowym)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 3 jabłka
  • 1/2 szklanki żurawiny
  • 1/2 szklanki daktyli
  • 1/2 szklanki orzechów
  •  2 łyżki cukru brązowego
Ucieramy żółtka z cukrem na puszysta masę, następnie dodajemy miękkie masło. Kolejno dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, mleko bądź śmietanę,ekstrakt z wanilii. Na koniec dodajemy piane z ubitych białek, daktyle , żurawinę i połowę orzechów,  delikatnie mieszamy. Przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy, wyrównujemy i układamy na wierzchy obrane i pokrojone cienkie półksiężyce jabłka, posypujemy brązowym cukrem i reszta orzechów. Pieczemy w 180 stopniach przez godzinę.

3 comments:

  1. Lubię mokre ciasta, wygląda przepysznie. Aniu czy żurawina powinna być świeża?

    ReplyDelete
  2. Moze byc świeża ale tez suszona. Ja użyłam suszonej bo świeżej to już z 9 lat nie widziałam.:D

    ReplyDelete
  3. Zrobię na świeżej bo wszędzie się na nią natykam :)

    ReplyDelete