Faworki


Dziś tłusty czwartek i szaleństwo Pączkowo - faworkowe. Ja od paru lat w niżej podanym przepisie zrobię parę modyfikacji. W tamtym roku zamiast spirytusu ( zakaz sprzedaży w Irlandii) dodałam whisky, a dziś dodałam octu jabłkowego naturalnego (nie spirytusowego). Wszystkie trzy obcej działają tak samo.
Składniki:

  • 6 żółtek
  • 30 dag maki
  • 3 łyżki śmietany ( ja dodałam jogurtu naturalnego)
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka spirytusu
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
wszystkie składniki zagniatamy na jednolita masę i odkładamy do lodówki na godzinę. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto na 3 mm i kroimy na paski szerokości 3 cm, długości dowolnej. Następnie nacinamy na środku i przewijamy. Tak przygotowane faworki smażymy na mocno rozgrzanym oleju do złotego koloru.

Comments

  1. U mnie również faworki;) twoje widzę, że bardzo udane;)

    ReplyDelete

Post a Comment