Monday, 7 November 2011

Zupa fasolowa

Jeśli lubimy zupy, ale brakuje nam czasu na ich przygotowanie , prostym rozwiązaniem są mrożonki, których obecnie znajdziemy w sklepach coraz więcej. Ja czasem wzbogacam skład. Dzis zupa fasolowa bez boczku.
Składniki:
  • 30 dag białej fasoli
  • 20 dag suszonych śliwek
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki miodu
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól
  • otarta skórka z cytryny
Śliwki opłukać zalać trzema szklankami przegotowanej wody i zostawić na trzy godziny. Po tym czasie ugotować i zmiksował z miodem , skórką z cytryny oraz z gałka muszkatołową. Umyta fasole , zalać letnia woda, moczyć przez godzinę, następnie zagotować w tej wodzie pod koniec soląc. Dodać zmiksowane śliwki i chwile podgotować razem. Ja dodałam marchewkę, ale to tylko dlatego że mój synek lubi gotowaną marchewkę. 


3 comments:

  1. Ciekawie się zapowiada, na pewno ją zrobię bo uwielbiam zupy.

    ReplyDelete
  2. Ja też, ale reszta domowników jak tylko słyszy ze mam w planach zupę to są obrażeni na cały świat.
    Dziś zamiast tradycyjnego deseru dostaną ciasteczka z surowej diety(Raw Food Diet)ciekawe jaka będzie reakcja.

    ReplyDelete
  3. Oj napisz coś z RAw food d., nigdy jeszcze nie jadłam nic z tej diety.

    ReplyDelete