Tuesday, 6 December 2011

Cake pops

Dziś mikołajki wiec doskonała okazja by wypróbować przepis na te tak zwane ciasto na patyku. Przepis znaleziony oczywiście na blogu moje wypieki. Ja jako bazę użyłam ciasto murzynek z dodatkiem przypraw do piernika. Wszystkim smakowało i dodatkowo świetna zabawa dla dzieci (moje pomagały przy dekorowaniu).
Składniki na ciasto :
  • 1 kostka masła
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1i 1/2 szklanki cukru
  • 4 łyżki kakao
  • 2 szklanki maki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • przyprawa do pierników
  • 4 jaja 
Mleko, masło, cukier, kakao podgrzać do rozpuszczenia się składników. Ostudzić dodać żółtka (białka ubić na piane) i resztę składników. Następnie wymieszać i pod koniec dodać piane, delikatnie wymieszać. Przełożyć do foremki i piec przez 45 minut ( do suchego patyczka) w 180 stopniach.

Składniki na krem:
  • 4 łyżki nutelli
  • 250g serka mascarpone
Nutelle i serek mascarpone połączyć z sobą.

Wystudzone ciasto pokruszyć i połączyć z kremem uformować kule i schłodzić w zamrażarce przez 15 minut. Po tym czasie wyjmujemy ciasto i formujemy kulki ( ko 40 sztuk) i ponownie schłodzić w zamrażarce przez 15 minut.
W miedzy czasie przygotowujemy dekoracje
Składniki:
  • czekolada do rozpuszczenia ko 400g
  • 1 łyżeczka oleju
  • kolorowe posypki, m&m, paluszki precelki 
  • patyczki do lizaków ja użyłam do szaszłyków
  • styropian do wbijania 
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy olej. Wyjmujemy nasze kuleczki z zamrażalnika i przygotowujemy patyczki. Zanurzamy, każdy w czekoladzie i wbijamy w kulkę odkładając na bok patyczkiem do góry. Jak już wszystkie kuleczki maja patyczki pozwalamy by czekolada na nich zastygła. a następnie zanurzamy nasze ciastowe lizaczki w rozpuszczonej czekoladzie delikatnie uderzając o rant naczynia by nadmiar czekolady ściekł i dekorujemy. Wbijamy w styropian by czekolada zastygła. Troche pisania było mam nadzieje, że nic nie poplątałam tu filmik gdzie  można zobaczyć pomysłodawczynie w akcji.


5 comments:

  1. Normalnie chyba takie zrobię! Tyle razy już się pojawiały :D

    ReplyDelete
  2. Świetnie wyglądają. Też chyba je zrobię:)

    ReplyDelete
  3. Przesłodkie te Twoje Mikołajki!

    ReplyDelete