Spaghetti


Po nie przespanej nocy (synek ząbkuje) nie mam siły na cokolwiek a, że rodzinkę trzeba nakarmić to zdecydowałam się na szybkie spaghetti. Ze względu na najmłodszego domownika zrezygnowałam z cebuli i parmezanu. Oczywiście taki sos możemy zrobić ze świeżych pomidorów (potrzebny będzie ko 1 kilogram pomidorów)
Składniki:
  • 40 dag razowego makaronu spaghetti
  • 2 puszki pomidorów ( ja kupuje już pokrojone)
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • pieprz, sól, oregano, zioła prowansalskie, rozmaryn
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka cukru (ja dodaje powidła śliwkowe)
Jest to przepis podstawowy można dowolnie urozmaicać dodatkami. Makaron wrzucamy do wrzącej osolonej wody, gotujemy al dente. Z reszty składników przygotowujemy sos. Na patelni o grubym dnie rozgrzewamy oliwę dodajemy pomidory z puszki i resztę składników gotujemy przez 10-15 minut. Podajemy z parmezanem i dekorujemy listkiem bazylii. 

Comments