Monday, 17 October 2011

Spaghetti


Po nie przespanej nocy (synek ząbkuje) nie mam siły na cokolwiek a, że rodzinkę trzeba nakarmić to zdecydowałam się na szybkie spaghetti. Ze względu na najmłodszego domownika zrezygnowałam z cebuli i parmezanu. Oczywiście taki sos możemy zrobić ze świeżych pomidorów (potrzebny będzie ko 1 kilogram pomidorów)
Składniki:
  • 40 dag razowego makaronu spaghetti
  • 2 puszki pomidorów ( ja kupuje już pokrojone)
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • pieprz, sól, oregano, zioła prowansalskie, rozmaryn
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka cukru (ja dodaje powidła śliwkowe)
Jest to przepis podstawowy można dowolnie urozmaicać dodatkami. Makaron wrzucamy do wrzącej osolonej wody, gotujemy al dente. Z reszty składników przygotowujemy sos. Na patelni o grubym dnie rozgrzewamy oliwę dodajemy pomidory z puszki i resztę składników gotujemy przez 10-15 minut. Podajemy z parmezanem i dekorujemy listkiem bazylii. 

No comments:

Post a Comment