Kotlety ryżowe

Kolejna potrawa bez mięsna (mam w głowie taki cykl siedem dań głównych bez mięsa). Dziś jak zawsze szybkie danie. Jak by tak się zastanowić to ja zawsze chyba wam pisze szybkie i smaczne. Ale przejdźmy do tematu kotlety podaje z warzywami gotowanymi na parze i sosem pieczarkowym.
Składniki: 


  • 1 szklanka ryżu
  • starty ser żółty (wedle uznania ja daje tak 3 razy mniej niż ryżu)
  • koperek lub szczypiorek
  • sól
  • pieprz
  • kurkuma (opcjonalnie do zabarwienia ryżu na żółto)
  • bułka tarta do panierowania
  • oliwa z oliwek do smażenia
Ryż gotujemy tradycyjnie na szklankę ryżu dwie szklanki wody. Do wody można dodać kurkumę i wtedy ryż będzie miał ładny żółty kolor. Do ostudzonego ryżu dodajemy posiekany szczypiorek lub koperek od biedy może być por choć wtedy mogą wyjść za ostre. Następnie ser, jajo, pieprz i sól. Mieszamy do połączenia się składników. Formujemy zgrabne kotleciki obtaczamy w bułce tartej i smażymy.


Ps: Całkiem niedawno zostałam uświadomiona że prawdziwe zioła prowansalskie powinny mieć w składzie kwiaty lawendy. W domu szybko sprawdziłam słoiczek z moimi ziołami, niestety nie miały ich ,wiec poszłam na poszukiwania i co się okazała że w kilku tylko takie dostałam.


Pozdrawiam Ania

Comments

  1. Bardzo się cieszę na ten przepis, zrobiłam kotlety z soczewicy w/g twojego przepisu i wyszły przepyszne a zajęło mi tylko chwilkę. A z tą lawendą to fajna ciekawostka, jutro idę na poszukiwania prawdziwych ziół.

    ReplyDelete
  2. Bardzo się ciesze że kotlety smakowały.

    ReplyDelete

Post a Comment